سفارش تبلیغ
صبا ویژن

12 دلیلی برای بهتر بودن لینوکس نسبت به ویندوز 10

7? عملکرد
لینوکس از نظر عملکرد و سرعت قوی تر است این برای نحوه ی نوشته شدن این سیستم عامل است. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با سیتم خود کار کنید ولی نیاز کامل نداشته باشید که از تمام پردازش سیستمتو استفاده کنید.
8? حریم خصوصی
یکی از چیزهایی که خیلی اهمیت دارد بحث حریم خصوصی می باشد خیلی ها معتقد هستند که ماکروسافت کار جدیدی نسبت به گوگل و آمازون ویا فیس بوک تو این زمینه انجام نداده است به عنوان مثال، سیستم کنترل صدای جدید Cortana در مورد نحوه صحبت کردن شما و نحوه صحبت کردن با آن، با ارسال اطلاعات استفاده به مایکروسافت، یاد می گیرد. آنها می توانند از این داده ها برای بهبود کارایی Cortana استفاده کنند. مطمئنا Cortana آگهی های هدفمندی را برای شما ارسال می کند اما گوگل در حال حاضر این کار را انجام می دهد و بخشی از زندگی مدرن است.
در لینوکس اطلاعات شما جمع آوری نمی شود و این برای بعضی افراد با اهمیت است.
9? قابل اطمینان
ویندوز واقعا به اندازه لینوکس قابل اطمینان نیست چندبار شده که ویندوز در حال کار باشید و سیستم هنگ کند و شما مجبور شوید با تسک منیجر آن را ببندید و در آن جا تعدادی نرم افزار ببینید که به صورت اتوماتیک باز شده اند
در داخل لینوکس، هر برنامه مستقل است و شما می توانید هر برنامه را با فرمان XKill به راحتی بکشید.
10? به روز رسانی
بارها پیش آمده است که شما برای یک کار ساده مثل پرینت یک برگه سیستم خود را روشن کرده و برای انجام عجله دارید ولی هنگام روشن کردن سیستم با پیغام آپدیت مواجه می شوید و مجبورید منتظر بمانید در ویندوز بحث آپدیت به یک موضوع آزار دهنده تبدیل شده است شما به سختی می توانید آن را قطع کنید بعد از آپدیت باید ریست کنید و هنگام خاموش و روشن سیستم منتظر بمانید
البته در لینوکس هم آپدیت را داریم ولی در زمان دلخواه و در اکثر مواقع بدون نیاز به ریست کردن

 

12 دلیلی برای بهتر بودن لینوکس نسبت به ویندوز 10

11? تنوع
شما در لینوکس دستان باز است یعنی تغییرات را می توانید به راحتی در اکثر جاها بدهید ولی در ویندوز محدودیت های بسیار برای این امر وجود دارد.
12? پشتیبانی
مستندات زیادی دارد اما زمانی که شما گیر کرده اید، اغلب در انجمن ها خودتان پیدا می کنید و دیگران یک سوال مطرح کردند که پاسخ خوبی هم به آن داده نشده است.

این بدان معنا نیست که پشتیبانی مایکروسافت بد است زیرا، برعکس، در حقیقت بسیار خوب است.

با این وجود حقیقت این است که آنها مردم را برای حمایت از مردم استخدام می کنند و تنها پول زیادی برای حمایت از این طرح هزینه می کنند

پشتیبانی از لینوکس بسیار آسان تر است و ده ها تن از انجمن ها، صدها اتاق گفتگو و حتی وب سایت های بیشتری برای کمک به یادگیری و درک لینوکس به وجود آمده است.